Jiménez Zarco, Ana Isabel

Categoría: Colaborador Asociado - Doctor de la Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales (ICADE), Departamento de Marketing

Associate Professor of Innovation and Marketing at the Open University of Catalunya and Part-Time professor at Marketing Department at ICADE-Pontificia of Comillas University. She is a PhD in Economics and Business from the University of Castilla la Mancha and Graduate Building Models in Ecology and Natural Resource Management at the Polytechnic University of Catalonia. Ph.D. thesis Award by the Institute of Economic Studies of Madrid. Currently, she is Program Director at Master in Digital Marketing at the Open University of Catalunya. She has also been a visiting professor at different American and European Universities such as East Anglia and Brighton University. As a Senior Researcher at I2TIC, her main areas of research lines are entrepreneurship, value co-creation process, business and social innovation, brand image and identity, and technology adaptation and diffusion processes. Since 2015 she acts as an evaluator at the European Union Programme ‘Marie Sklodowska-Curie Actions Innovative Training Networks‘ (H2020-MSCA-ITN), and since 2012 is also evaluator of the Spanish National Assessment and Prospective (ANEP ) in the area of business innovation and social innovation. She is currently the Associate Editor of Frontiers in Psychology and Sustainability Journal.

Formación académica

Doctor/a en Ciencias Económicas y Empresariales, Universidad de Castilla - La Mancha.

Licenciado en Administración y Dirección de Empresas, Universidad de Castilla - La Mancha.

Áreas de Investigación

Marketing e Investigación de Mercados.

Co-innovación y emprendimiento.

Procesos de adopción de tecnologia.

Áreas de conocimiento

Comercialización e Investigación de Mercados.

Experiencia docente
La profesora Ana Isabel Jiménez Zarco tiene 8 años de experiencia en esta Universidad, y en los últimos años ha impartido las siguientes asignaturas:
  • Marketing Digital / Digital Marketing

  • Fundamentos de Marketing

  • Trabajo Fin de Grado

  • Introducción al Marketing Digital

  • El Plan de Marketing Digital

  • Trabajo Fin de Máster

Experiencia profesional

Realización actividad de cosultoria como miembros del I2TIC Research Group.

Evaluadora Externa de la Agencia Nacional de Evaluación y Prospectiva (ANEP).

Acreditaciones externas

Certificación ANECA - Profesor Titular de Universidad (06/02/2012)..

Formación adicional

Post-grado en Construcción de modelos en Ecología y Gestión de Recursos Naturales de la Universidad Politécnica de Cataluña.

© Universidad Pontificia Comillas - C/ Alberto Aguilera 23 - 28015 Madrid - Tlf. (34) 91 542 28 00